Ook dat nog...

Een goed imago of een sterke identiteit is geen statisch gegeven. De gootsteen moet af en toe ontstopt worden. Verkopers die hun eigen product niet zouden kopen (en dat zijn er meer dan je denkt) vallen uiteindelijk door de mand. Ken je die van die rancuneuze medewerker die een dooie muis tussen in een hamburger stopt? Of van die gefrustreerde IT’er die een virtuele achterdeur openlaat na zijn ontslag? Of die slecht behandelde cliënt die zijn auto door de voorpui rijd. Allemaal nog tot daar aan toe. Totdat het wordt rondgetwitterd. Dan is er str*nt aan de knikker. Jaren zorgvuldig opgebouwde merkwaarde en een reputatie verdampt in seconden omdat het nu zo eenmaal werkt in de perceptie en de manier waarop we met nieuws omgaan. Doe de test en vraag in je eigen organisatie eens naar het draaiboek voor dit soort calamiteiten. Ben benieuwd. Iedereen maakt ‘rampen’ mee in zijn of haar leven. Een organisatie is daarop geen uitzondering. “Do not make a drama out of a disaster” zoals ze in de states zeggen...

volgende zaak >11-bakens.html
< vorige zaak09-perceptie.html
hck kwetsbaarmijnhoofd.html
wie ben ikwiebenik.html
wat doe ikwatdoeik.html
zakenzaken-1-2.html
contactcontact.html
linksLinks.html